Nordic Walking


Drodzy Goście,

U nas znajdziecie Państwo wszystko co potrzeba do uprawiania Nordic Walkingu. Nasi Goście mogą czerpać pełnię wrażeń z przepięknych beskidzkich tras, które zaczynają się zaledwie 100m od Hotelu Zimnik. Wytyczone trasy prowadzą wszystkich piechurów doliną Zimnika, zamkniętą dla ruchu. Do wyboru jest tutaj nawierzchnia asfaltowa lub równoległa ścieżka dydaktyczna o utwardzonej nawierzchni.

Serdecznie zapraszamy!

Co to jest Nordic Walking?

To forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych.
W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron (each side). Dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała. Co więcej, mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsów, bicepsów, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu.

Co mówią badania o Nordic Walking?

Badania wykazały, że dobry trening techniki Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie kończyn u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii.

6 kroków by opanować technikę Nordic Walking:

1. Zaczynamy świadomie wbijać kijki z tyłu za linią nóg. Wydłużamy krok.
2. Uczymy się puszczać i łapać rękojeść kijka. Dzięki temu nasza krew krąży szybciej, podnosi się tętno, następuje dotlenienie całego organizmu.
3. Chodzimy próbując wciągnąć brzuch (wrażenie ciągnięcia pępka do góry). W ten sposób nasze ciało nabiera prawidłowej pozycji, biodra mogą swobodnie pracować i cała górna część ciała wchodzi w lekką rotację. Jest to znakomity masaż naszego kręgosłupa.
4. Próbujemy również wprowadzić ramiona w ten rytm rotacyjny razem z biodrami. Kijki powinny być prowadzone blisko ciała.Prawidłowe stawianie stopy to ważny element marszu.
5. Teraz myślimy o pracy naszych stóp. Trzeba pamiętać o stawianiu pięty, a potem poprzez śródstopie odpychać się palcami.
6. Ostatnim elementem jest harmonia naszego ruchu, staramy się żeby były one płynne, nasze ciało rozluźnione, a krok dynamiczny.

Długość kijków

Przy dobieraniu długości kijków do Nordic Walking należy zwrócić uwagę na wzrost, długość rąk i nóg oraz poziom zaawansowania zawodnika. Ogólnie przyjętym wzorem na długość kijków jest:

wzrost zawodnika * 0,68 = długość kijków

czyli na przykład dla osoby o wzroście 180cm (180cm * 0,68 = 122,4cm) powinno się wybrać kijki o długości 120cm lub 125cm. Zawodowcy trzymając taki kijek pionowo, powinni mieć ramię ułożone pod kątem 90 stopni do przedramienia. W przypadku początkujących miłośników Nordic Walking kijek może być o 5cm krótszy przez co ten kąt będzie nieznacznie większy.

Oferta specjalna

Super Środa Zarezerwuj 3 dni od 300 zł /os.